My Beautiful Life
From Allah, to Allah

Monday 1 August 2011

puasa budakbudak

salam .

okay , selamat berpuasa semua , hee :)

semoga aku dapat puasa full tahun ni . ecehcehceh . poyo . kau memang tak kan dapat puasa penuh gmah ! hari first pon dah kantoi . hahak . jangan tanya lah kenapa kan . huhuk . okay , korang nak tahu ? mesti nak kan ? okay , aku nak story ni .


dulu kan , masa aku mula mula belajar puasa , aku lah yang paling susah nak bagun dalam kalangan adik beradik aku . ceh , bajet macam ramai adik beradik je . padahal tiga orang je weh ! even that time aku dah darjah tiga . korang tahu , dulu aku susah sangat nak puasa penuh satu hari . mesti dapat puasa lapan jam patpuloh minit je . lebih kurang cenggitu lah .


teruk kan ? hahak . yang aku ingat sampai sekarang , dulu masa aku nak berbuka , dalam pukul 6 cenggitu lah kan , kan aku buat air , mesti aku minum  sikit doh . sebab nak rasa . sebab masa kecik kecik dulu aku selalu tengok dengar makcik makcik cakap boleh rasa , tapi jangan telan . lagipon time tu haus gila tahap gaban. yela , aku dulu main petang petang ngan bebudak lelaki semua . huahuahua . lelaki kan main ganas ganas . banyak keluar peluh , soo haus lah .


aku pon gunakan lah statement tu untuk dijadikan sebab . muahahahah . padahal , aku telan && terus minum sikit . dalam hati aku mesti niat ,

"alaa , sikit je nak rasa , mana tahu manis sangat ke . "




heh ! memang teruk betol kan ?

hari hari kot . masa tu aku sekolah kat johor lagi . maybe darjah satu or dua camtu kot . dah tak ingat sangat . ada jugak pernah masa darjah 4 , aku gedik nangis nangis depan umie ngan nenek aku . kau tahu nape aku buat cenggitu ?



sebab aku nak duit . wahahahahaa .yelaah , umie tak bagi duit belanja untuk sekolah bila time puasa . heih , mana boleh ! aku ugutlah diorang dengan cara cenggitu . so petang tu aku boleh pergi bazar ramadan , borong macam macam. huahuahuahua . jahat kan aku dulu ?


nanti nenek aku mesti bagi duit . selalu nya dia bagi dua hengget jee , tapi masa tu dua hengget tu berbaloi baloi weh . haha .


start je aku jadi matang , acehh , matanglah sangat , sorry , start je aku baligh , ala , korang tahu kan apa baligh tu ? haaha . okay sambung . start je aku baligh , aku dah boleh puasa penuh .


yang aku tabik gila sekarang kat adik aku lah . dia start darjah empat dah puasa full . hebat betol budak tu bagi aku lahh . sebab aku puasa dulu tak se'full' dia . haha . dia takdee pon nak nangis merengek macam aku dulu weh .

#malumalumalu

maybe sebab dia lelaki kot . okay , fine . aku adik beradik perempuan yang paling ngada ngada . haha .
ni je kot experience aku masa puasa masa kecik kecik dulu . haha .






ni ha . tudiaa gambar sebelah aku ni lah budak yang aku maksudkan . adik aku . 




-gambar hiasan jee . huahuahua . gambar ni tak silap masa aku form 4 kot . zaman maitsepes . [myspace] lahh . haha . susah bebeno nak sebut . masa ni at PWTC , tengok tilawah Al-Quran yg antarabangsa punye wehh ! **best tau pegi sini . dapat masuk tv1.. muahahaha . #batak . sila muntah ye .


adik aku sekarang dah darjah enam . aku cakap ngan dia , if dapat 5A , aku bagi lappy ni && fon pinky aku kat dia . HAHAHAK . [bajet kunon nk bg]

haa , ni je yg nak di'story' kan . lenkali aku cerita lagi okay .




k baii




tqvm .
LIKE lah kalau suka entri ni! TERIMA KASIH :)

No comments:

Post a Comment

comments