My Beautiful Life
From Allah, to Allah

Saturday 31 August 2013

Typical Malay



Assalamualaikum



Drama 1 :
“A : Hai, sidai baju ke?”
“B : Eh no la. Sidai gajah ni :D”
*maybe sebab nak beramah mesra. Sebab tu tanya benda yang dah nampak depan mata.*


Drama 2 :
“Weh biar betul dah kahwin? Cepat gila!”
*ini dah jodoh. Cepat ke, lambat ke, kau bermasalah ke?* #typicalMalay


Drama 3 :
“peh semalam aku Nampak blablabla keluar berdua dengan blablabla!”
*kau tahu ke entah-entah kebetulan dia jalan berdua dengan lelaki, jumpa kawan dia tepi jalan. Kau masalah?* #typicalMalay


Drama 4 :
“Driver : guys, nak makan dekat mana?”
“A : tak kisah, ikut kau je.”
“B : aku pun ikut kau je beb.”
“C : follow je tak kisah.”
“Driver : aku pun tak kisah..”
*sampai esok pun tak habis cerita.* #typicalMalay


Drama 5 :
“A : total RM24.20 kan? nah RM25.00. lagi 60sen tu keep the change eh.”
“B : eh nah baki RM1. Aku halalkan 20sen tu.”
“A : eh takpe, amik je duit baki tu.”
“B : eh takpe la weh, aku pun halalkan. Amik jela okay.”
“A : eh takpe la…”
“B : eh its okay la beb amik jee…”
*kalau korang orang ketiga, korang amik jela yang seringgit tu. Baru fair.*


Drama 6 :
Situasi 1 :
Bila member datang/mesej minta tolong.
“macam tu la member, dah susah baru cari. Bila senang lupa aku!”
Situasi 2 :
Bila kawan kau asyik dengan kau je, etc. mesej/call/jumpa.
“haihh budak ni semak betul. Rimas weh. Asyik mesej je. =..=”
#typicalMalay


Drama 7 :
“Berita : beras akan disekat pada hari esok blablabla….”
“cepat beli banyak-banyak bang. Nanti habis tak makan kita mati kelaparan pulak!”
*padahal cukup je nasi tu. * #veryTypicalMalay



Well, Malaysian memang macam ni kot. Apa yang kita buat semua tak kena je. Ada saja masalahnya. Be positive okay.



*sekadar perkongsian. Tiada kaitan dengan sesiapa.*



Ikhlas,
Nur Aziemah Ash’ari

LIKE lah kalau suka entri ni! TERIMA KASIH :)

No comments:

Post a Comment

comments