My Beautiful Life
From Allah, to Allah

Wednesday 28 August 2013

Be Aware!



Assalamualaikum


Rasanya dah berabad tak sentuh benda ni.


Cuma satu nak cakap. Jangan sibuk menilai orang lain kalau tak tahu apa-apa. Tak tunding jari dekat sesiapa, sekadar nak kongsi apa yang baik dan buruk je. Orang yang terkena tu? Pernah fikir tak apa yang mangsa tu terima? 

 Tekanan. Fizikal, mental, rohani, jasmani, etc. 

Bukan senang weh nak hadap semua benda ni. Perlu ada kekuatan yang kental, sokongan. Yes. 



That’s me.



senyum tak bermakna bahagia :)



Tak semua orang paham keadaan aku macam mana. Kebanyakkan orang tahu salahkan. Orang tak kan dapat rasa apa yang kita rasa. Setakat nasihat tu boleh la. Serius aku sangat tertekan dengan semua benda ni. Dgn semester ni yang penuh dugaan, lepastu ditambah pulak benda macam ni jadi. Rasa macam separuh gila sampai terpaksa telan panadol walaupun hakikatnya aku tahu panadol bagi effect yang negative.


Tapi aku sedar, Allah uji dekat aku sebab aku kuat, aku boleh lalu semua benda ni. Cuma aku perlukan masa nak fikir. Apa yang aku harapkan, supaya pihak lain dengar penerangan, bukan menghentam. Serius aku bukan jenis yang suka dipaksa. Sekali aku cakap tak nak, means aku tak nak.


Terlalu banyak benda dalam kepala otak ni yang buat otak aku serabut. So baru hari ni aku nak luahkan semua. For those yang silent reader tu, appreciate sangat sangat. *bajet macam ada pulak kan*


Terima kasih sangat-sangat pada yang prihatin tu. Nampak sangat korang sayang aku kan. Yana, Najid, Eyla, El, Kak Nonoi, Kak Wany. Thanks sbb bagi aku semangat. Sayang korang sangat! Paling penting, keluarga yang banyak bantu.

Tak lupa, kawan baru saya, Syahmi, terima kasih & Happy Birthday. 


to WFN, May Allah bless you.



Salam sayang,

Nur Aziemah Ash’ari

LIKE lah kalau suka entri ni! TERIMA KASIH :)

No comments:

Post a Comment

comments