My Beautiful Life
From Allah, to Allah

Thursday 6 March 2014

Kuat Nur Aziemah!

Assalamualaikum


bismillahirrahmanirrahim.....................


Ya Allah, Alhamdulillah untuk hari ni aku masih lagi diberi peluang untuk hidup. tapi tu lah, kadang-kadang peluang tu bila Allah dah bagi, kita tak gunakan dengan sebaiknya. memang bukan hiduplah kalau muncul dalam dunia ni takde rintangan, pahit getir hidup semua kan. paling penting, dalam hidup ni mesti ada naik turunnya.


sedihnya kita, bahagianya kita, tu semua ketentuan Allah. ada manusia Allah ciptakan sentiasa bahagia. ada manusia Allah ciptakan sedih je. tapi percayalah, kalau Allah turunkan ujian dekat kita tu tanda Allah sayang dekat kita. Allah uji sebab Allah sayang. Allah uji sebab nak tahu umat dia ni sabar ke tak, kuat ke tak.

memang tak dinafikan, ada masa kita akan rasa diri kita betul-betul down.................... at that time, baru lah kita sedar siapa lagi penting dalam hidup kita, siapa yang betul-betul ada dengan kita. time tu, kita akan sedar balik apa sebenarnya tujuan hidup kita.

kadang-kadang rimas dengan orang yang sibuk dengan hidup kita. paling penting, pedulikan apa yang orang cakap. memang orang tak kan berhenti mempopularkan diri kita. walaupun baru hidup 21 tahun dalam dunia ni, tapi macam-macam orang aku jumpa. tapi aku tahu, tu semua tak cukup nak matangkan diri aku lagi.

macam-macam orang dengan macam-macam perangai. tak kisahlah dia kawan sendiri atau apa pun. kadang sedih bila kawan sendiri down kan semangat kita. saat kita jatuh tu kita perlukan semangat, kata-kata positif. bukan yang negatif. sedarlah. kalau dari situ lagi dia tak mampukan tarik kita untuk bangun, jangan harap untuk kita fikir yang dia akan kejut kita bila kita tidur lena. malah, dia cuma mentertawakan disaat kita jatuh tergolek didepannya.


bersabarlah duhai hati.......................


kau kuat. kau kuat Nur Aziemah.
jangan biarkan orang lain jatuhkan engkau dengan mudah.

kalau ada mulut-mulut yang cakap kau macam-macam, anggap jela itu syaitan yang Allah "post" khas untuk jatuhkan semangat kental kau.





Ikhlas,

Nur Aziemah
MA's.


LIKE lah kalau suka entri ni! TERIMA KASIH :)

1 comment:

  1. wahhhhh lama betol tgu post cik aziemah nih..sampai bru prasan ade post bru dri cik aziemah sb sblm ni bukak asyik tajuk Happy Birthday to me!..hehehe..so mcm mane skrg..sehat, blaja ok, test, asigment semua siap...moga semua dipermudahkan utk cik aziemah ea...

    ReplyDelete

comments