My Beautiful Life
From Allah, to Allah

Friday 18 October 2013

Air mata bukan kelemahan, tetapi kekuatan!

Assalamualaikum



Umie dengan ayah pesan malam tadi ,

"Azie, apa pun yang dia buat dekat kau, kau biarkan je. lantaklah dia nak ugut apa sekali pun. kalau itu dah takdirnya, kau kena terima sepanjang kau hidup dekat dunia ni, kau redha jela."


aku terfikir dalam hati dan teringat balik yang aku selalu pesan dekat kawan-kawan aku kalau diorang ada masalah ,

"sabar. Allah TAK AKAN uji seseorang tu kalau Allah rasa umat dia tu tak mampu nak hadapi."


tak lama, datang si pemberi semangat pulak ,

"Whatever you are facing today, just remember to give yourself some credit for making it worth. I believe you are a lot more stronger then you know."


selang beberapa minit lepas tu, datang segerombolan 'sahabat' yang paling aku sayang ,

A : "jangan sedih sedih MahMah, aku sentiasa ada dengan kau. Sweetpie always with you! jangan biarkan orang tak sepatutnya pijak kita macam tu je."

B : "kau diam jela Azie, lagi kau layan lagi melenting dia. yang penting jangan melenting."

C : "sabar jela gmah, ni dugaan buat kau."

D : "buat je apa yang kau rasa betul Azie, kau dah cukup bersabar aku rasa."

E : "buat tak tahu je Azie, biarkan dia macam tu. kau jangan risau, kitorang semua support kau dari belakang. pedulikan lelaki macam tu, chill!"

F : "gmah jangan sedih dah, aku tahu kau boleh hadapi semua ni! you can do it!!!"


YA ALLAH ! :"(
sumpah aku menangis baca semua mesej orang yang bagi aku semangat ni. time ni la aku kenal yang mana kawan, yang mana lawan. tapi Alhamdulillah syukur sangat sebab semua kawan aku adalah kawan. terharu sesangat sebab dapat kawan sebaik ni. syukur ya Allah kau kurniakan aku kawan sebaik ni! bukan senang seorang sahabat nak mendengar cerita sahabatnya yang sangat tidak ada kaitan dengan dirinya sendiri :')


tak sangka mereka sangat prihatin dekat aku. sangat hargai. love you all.



khas buat Awak yang buat macam ni dekat saya, terima kasih sebab buat saya semakin kuat. kalau awak nak tahu, sejak awak buat macam ni, saya semakin rapat dengan kawan-kawan saya, makin sayang dengan diorang, makin rapat dengan family saya, makin rapat dengan Allah! syukur. terima kasih banyak-banyak awak sebab dah matangkan saya dalam menghadapi hidup yang penuh liku ni.



tak lupa, insan yang selalu mendengar perit sedih semua, Emesjey. thanks babe!

Najid nampaknya tak amik port untuk kesedihan aku malam tadi. busy mungkin. takpalah yang penting kita semua bahagia :)

umie ayah kaklong adik dan abang ipar, terima kasih sebab sudi dengar, sudi tengok dikala aku mengalirkan air mata kelemahan, tetapi atas penguat semangat kalian air mata tu adalah air mata kekuatan!


:")


Salam kekuatan,
Nur Aziemah

LIKE lah kalau suka entri ni! TERIMA KASIH :)

7 comments:

  1. betul nasihat kawan2 n parent tu..

    eh uitm sri iskandar ke? adiik akak belajar kat situ..degree biz management..hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. :')

      aah, seri iskandar kak, eh yeke? saya diploma je hihi :D

      Delete
  2. klu sy jd Mr.s boleh x...sy ni kire fan page awk yg setia..hehehe...
    Mr.s : alaa buat x tahu je...dia bukan suami awk pon...hehehe..dri pikir ni buat sakit hari je...so tgh cuti sem ni ape lg enjoy la utk melupakan apa yang dah jd...hidup mesti diteruskan... :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mr S?
      hahahaha tak sangka saya ada pembaca setia.
      thanks sebab terus support saya!
      terharunya saya................................... :')
      yeahh yang penting hidup mesti diteruskan!
      thanks Mr. S!

      Delete
  3. lgpon cik aziemah bukan slalu pon tulis dkt blog so boleh la nak jd pembaca yg setia...sb nak tgu tajuk baru nak kene tgu 1 2 mgu..hehehe...
    btol2 idup mesti diteruskan...
    cik aziemah kan kecik2 cili padi..dah besa cili boh..hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha yela yela. memang jarang update sekarang ni. maklumlah mood kejap ke laut kejap ke darat. hahahaha. btw, thanks Mr S! :))

      Delete
  4. kat mana2 cik aziemah post sy akan muncul..hahahaha...ooo mcm tu plak..sush la nak jangka mcm tu...silap2 hari bulan boleh metop..hehehe...btw thanks ea sb sudi reply komen sy..hehehehe

    ReplyDelete

comments