My Beautiful Life
From Allah, to Allah

Saturday 30 March 2013

KILL ME

Assalamualaikum



hai :)


hari ni dapat peluang update sebab jiran tinggalkan broadband dia dekat kita. wowww! baiknya jiran! sayang dia manyakmanyak! hehe.


actually, sepanjang masa tak berupdate ni banyak masalah menimpa. tak pernah lagi aku mengadu dekat umie, ayah and kaklong. tapi disebabkan terlalu sedih, terpaksa mengadu jugak. and finally, me dapat kekuatan. see the play? :)


tapi, tak cukup dgn tu, of course mengadu dekat Allah.... then mengadu dkt WFN. tak cukup lagi? sebab? benda ni aku kena hadap tau. so mengadu dekat kawan rapat. Najid and Eyla. thanks semua yang terlibat dalam mendengar luahan hati aku.


dalam kes ni memang aku salah. aku mengaku. aku buat sikit, tapi orang tuduh lebih-lebih. sooo sweet. takpe, aku dah maafkan orang yang fitnah tu and aku doakan orang bahagia dekat dunia ni & dapat petunjuk dari Allah. semoga kau dekan lagi. Amin.


yang tak tahu tu, jangan lah nak tambah cerita and yang mangsa tu please fikir positif. inilah namanya dunia. semua orang kadang-kadang boleh jadi baik. tapi tak mustahil orang tu boleh jadi jahat gila. itu normal. takde yang perfect. takde lagi yang aku jumpa dalam dunia ni yang perfect. everyone pernah buat silap. mungkin kita patut bagi dia peluang untuk dia sedar dan bangun dari dunia dia yang fana tu. who's know? maybe lepas apa yang jadi dia boleh berubah kan? kita siapa kan? Allah Maha Kuasa dapat atur segalanya. Jangan salahkan seseorang, sebab itu semua ujian dari Allah.


maybe Allah hilangkan yang tu sebab dia nak bagi kita yang lebih hebat. siapa tahu? takdir tu semua Allah yang aturkan. sebab aku sendiri pernah hadap benda yang buat aku rasa Allah ni tak adil. but after semua benda tu jadi, me got kekuatan. and sekarang sangat berpuas hati dengan apa yang Allah dah aturkan. Alhamdulillah.


what's important, no matter what happen, just think,

"oh.. Allah nak uji aku ni. Allah mesti dah rancang something yang sweet untuk life aku. wow tak sabar nak tunggu apa yg jadi la! :D"


i think ni lebih bagus sebab atleast kita dapat motivasikan diri kita dan berfikiran positif. peduli kan apa orang cakap. sebab mulut orang susah nak tutup. just fikir,



"aku datang sini nak belajar bukan nak cari musuh."


umie pon pesan,


"kalau kita sabar dan tahan hadapi ujian, kita dapat kejayaan. tapi kalau kita tak kuat nak lawan, kita sebenarnya rugi."

take it easy!


thanks umie, ayah, kaklong, WFN, eyla, najid and so on. me love all of you soo much! :*



3 papers more to go! go aziemah! gooo!


GOODLUCK TO ALL MY FRIENDS!




Sincerely,
Aziemah Ash'ari
LIKE lah kalau suka entri ni! TERIMA KASIH :)

No comments:

Post a Comment

comments