My Beautiful Life
From Allah, to Allah

Saturday 17 December 2011

UNTITTLE

Assalamualaikum


hari ni pepagi buta aku dah kena bagun sebab dah janji dengan roommate aku untuk study kat library . homaii. betul ke ni AZIEMAH ? aku sendiri macam tak percaya je weh . kahkahkah . so , lepas solat subuh , tidur kejap , then bagun terus mandi makan semua , then lepak library . ohh yeah ! aku berjaya sampai ke library . kehkehkeh .


kebetulan roommate aku , si pama tu kena buat assignment . so dia terjumpa satu buku ni . betul betul menarik perhatian aku nak baca doo .
















taraaa . wah ,memang laju je aku rampas buku tu dari tangan dia semata-mata nak baca pasal cinta . yaaa . aku harus baca . dalam buku ni banyak dia sentuh pasal cinta . totally aku baca cinta ni just mendatangkan banyak dosa weh . paling aku setuju sangat sangat is time dia cakap pasal fakta tentang cinta hari ni .


cinta melalui pandangan pertama . yaa . ramai orang sekarang cinta kat someone yang lain sebab cinta pandangan pertama lah . means , kali pertama dia nampak orang tu . haruslah kan ? bagi dia orang tu cantik/handsome gila an ? and sesuai dengan dia .



next , lalu kawan . yela , kawan dia ajak jumpa , kawan dia pulak kebetulan bawak kawan , so that kat situ lagi kita dah boleh nampak yang diorang tu kenal through kawan diorang kan ? takpun , diorang ni asalnya rapat as a friend , tetiba pulak kawan dia boleh fall in love dengan dia . ohh ! tak cool langsung doo ! korang boleh imagine tak yang korang rapat dengan someone , tetiba je dalam diam , dia ada hati kat korang . ohh ye , macam tak seronok je weh . tapi ada kelebihan jugak kan ? sebab , as a bestfriend , kita dah boleh kenal hati budi and kekurangan pasangan kita tu . so takde lah susah susah kau nak selidik kat kawan dia pulak . err , macam pelik je ayat aku ni ? *abaikan



JENIS-JENIS CINTA di ZAMAN MODEN SEKARANG :



  • cinta monyet : berlandaskan syahwat
  • cinta semusim : sering berganti pasangan
  • cinta buta : yang haram turutdilakukan demi cinta
  • cinta terlarang : tanpa restu
  • cinta imaginasi : cinta dalam khayalan
  • cinta kilat atau lokasi : cinta kerana kegiatan tertentu
  • cinta materialistik : cinta harta benda
  • cinta munafik : cinta pura-pura
  • cinta tubuh : cinta seks
  • cinta belas kasihan : cinta kerana kasihan
  • cinta maut : berakhir dengan kematian
  • cinta orang tua : tidak mahu mengecewakan orang tua
  • cinta populariti : cinta kerana pasangan terkenal
  • cinta warisan : berkenaan pusaka
  • cinta nasab atau keturunan : sama keturunan
  • cinta agama : mempermainkan agama , misalnya pura-pura memeluk Islam sebelum memurtadkan pasangan
  • cinta suci : cinta yang jauh daripada kepentingan peribadi



kredit to : MOHD SYAMIL & ADRIANA BALQIS




oh yeah . korang kategori yang mana ? harap haraplah tak tergolong . aminnn .
aku harap aku pun tak terjebak sampai macam tu , amin .


sekadar perkongsian . tiada kena mengena dengan sesiapa . aku pun terjumpa buku ni masa kat library tadi -.- heheh




k bye !


tqvm .
LIKE lah kalau suka entri ni! TERIMA KASIH :)

2 comments:

  1. nak tambah sikit boleh???..heeee

    cinta dari syaitan = 2 insan berkenalan. berpegangan tangan. dan terus buat maksiat. dan akhirnya si perempuan mengandung. kemudian baru mereka bernikah.

    cinta dari iblis = 2 insan berkenalan. si lelaki sukakan si perempuan. tetapi, si perempuan tidak sukakan si lelaki. lalu si lelaki bomohkan dan sihirkan agar si perempuan sukakan dan cintakan si lelaki. kemudian mereka bernikah.

    cinta dari Allah = 2 insan bekenalan. berpandangan mata dan terus masuk ke kalbu. si lelaki terus masuk meminang dan si perempuan menerima pinangan tersebut. dan insyaallah kekal ke akhirnya. dan itulah yang dinamakan syurga cinta.

    ReplyDelete

comments